Σχετικά με την κατάληψη μαθητών του ΕΠΑΛ Μύρινας για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών

0
Άρθρο του Αθανάσιου Φατή, εκπαιδευτικού στο ΕΠΑΛ Μύρινας με αφορμή την κατάληψη της προηγούμενης εβδομάδας από μαθητές-τριες που διεκδικούν λύσεις στα προβλήματα και τις ελλείψεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Λήμνο.
Καλά Χριστούγεννα!

H προηγούμενη εβδομάδα ‘’σημαδεύτηκε’’ από την κατάληψη, στην οποία προχώρησαν οι μαθητές του ΕΠΑΛ Μύρινας. Βασικό αίτημα των μαθητών ήταν η κάλυψη του κενού 3 ωρών, που υπήρχε από την αρχή του τρέχοντος σχολικού έτους, στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας της Β΄ λυκείου. Το συγκεκριμένο κενό, αν και δηλωμένο από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε όλη την ιεραρχία της εκπαίδευσης (μόνο στον πρόεδρο του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου δεν είχε κοινοποιηθεί), δεν απασχόλησε ιδιαιτέρως τις κεφαλές της διοίκησης, παρά μόνο την περασμένη εβδομάδα και με αφορμή την κατάληψη του σχολείου από τους μαθητές.

Η εμπνευσμένη ‘’λύση’’ που δόθηκε τελικά, ήταν αυτή της ανάθεσης υπερωριών. Κάποιοι ‘’σοφοί συνάδελφοι’’ στη Μυτιλήνη με την ψήφο τους, αγνόησαν τόσο τους χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς που στριμώχνονται κάθε χρόνο στις ατελείωτες λίστες των αναπληρωτών, όσο και την απόφαση του συλλόγου του ΕΠΑΛ Μύρινας.

Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, που το αρχηγείο της Λέσβου μας αιφνιδιάζει με μία κίνηση ΜΑΤ (σκακιστικό και όχι με γκλοπ). Η πρώτη ήταν κατά το πρώτο δεκαήμερο, όχι του Βοκκάκιου, αλλά του Οκτωβρίου. Τότε οι μαθητές του ΓΕΛ Μύρινας προχώρησαν σε διήμερη κατάληψη με  βασικό αίτημα την κάλυψη του κενού 7 ωρών, που υπήρχε από την αρχή του τρέχοντος σχολικού έτους, στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της πληροφορικής της Γ΄ λυκείου.

Η ευφάνταστη λύση, που δόθηκε μέσω προφορικής εντολής, ήταν αυτή της μετακίνησης καθηγητή πληροφορικής από το ΕΠΑΛ στο ΓΕΛ Μύρινας. Σαν να λέμε, μένει το αμάξι από μπαταρία, πάω στον πρωτομάστορα και μου λέει: «Τι σκας; Πάρε την μπαταρία του διπλανού σου!». Τόση φαντασία και ταλέντο στα μαστορέματα ούτε ο αείμνηστος Τσάκωνας στην ταινία ‘’Κλασική περίπτωση βλάβης’’!

Επειδή στη νέα εκπαιδευτική  κολεξιόν, που ετοιμάζει το υπουργείο παιδείας, θα φορεθούν πολύ οι ‘’ενδυμασίες’’ της αξιολόγησης και της αποτίμησης,  η μέχρι στιγμής αποτίμηση των πεπραγμένων της πολιτείας σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των σχολείων συμπυκνώνεται στο παρακάτω επαναστατικό μήνυμα προς τους μαθητές: «Αν θέλετε να ασχοληθούμε με τα προβλήματά σας, κάντε καταλήψεις»

Επίσης, καλό θα ήταν να αναφερθεί ότι βρισκόμαστε σε πολύ καλό σημείο σε ό,τι αφορά το όραμα κάποιων λαμπρών μυαλών να μεταμορφωθεί το ελληνικό σχολείο στα πρότυπα του σκανδιναβικού μοντέλου και δη του φινλανδικού. Μαθητές και εκπαιδευτικοί στα σχολεία της Φινλανδίας κυκλοφορούν με τις κάλτσες. Το ίδιο μπορεί να γίνει και στην Ελλάδα κατά τις ηλιόλουστες ημέρες, που είναι και πολλές, ενώ κατά τις λίγες βροχερές ημέρες μαθητές και εκπαιδευτικοί θα κυκλοφορούν με βατραχοπέδιλα, γιατί τα υπερσύγχρονα λυόμενα μπάζουν νερά.

Μιας και το έφερε η κουβέντα, τα σχολεία του νησιού μας εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρά κτιριακά προβλήματα. Βέβαια, είναι και δύσκολες οι εποχές λόγω της οικονομικής κρίσης! Μια οικονομική κρίση που εμφανίζεται και εξαφανίζεται κατά το δοκούν. Είναι παρούσα όταν ζητούνται διορισμοί γιατρών και εκπαιδευτικών ή νέα σχολικά κτίρια, αλλά ως εκ θαύματος απουσιάζει κατά τη διαδικασία ενθρόνισης (μόνο μία αρχιερατική ράβδος κοστίζει 2.500€, κλικ εδώ).

Μέρες που έρχονται, ας ευχηθούμε στον Άγιο Βασίλη να φέρει από μία αρχιερατική ράβδο σε κάθε μαθητή και μαθήτρια του νησιού. Επίσης, ας φωτίσει τα σκοτεινά μυαλά των πάσης φύσεως αρμοδίων, ώστε να φροντίσουν να καλυφθούν με εκπαιδευτικούς τα εναπομείναντα κενά. Ας μην αφεθεί, για ακόμα μία φορά, η πρωτοβουλία στους μαθητές και στις μαθήτριες να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Καλά Χριστούγεννα!

Αθανάσιος Φατής
Καθηγητής στο ΕΠΑΛ Μύρινας

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

X