ΕΛΜΕ Λήμνου: Δεν έχει τελειωμό το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης

0

Στην πρώτη εβδομάδα τηλεκπαίδευσης για εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες σε Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, αναφέρεται με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, επισημαίνοντας τα τεχνικά προβλήματα που προέκυψαν, αλλά και τους κινδύνους που επιφέρει η πολιτική του υπουργείου Παιδείας.

Συγκεκριμένα όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, μετά το καθολικό “κρασάρισμα” της Δευτέρας, κάθε μέρα χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα, αγκομαχούν πάνω από έναν υπολογιστή ή ένα κινητό τηλέφωνο ώστε να μπορέσουν να έχουν μια στοιχειώδη επικοινωνία μεταξύ τους.

Παράλληλα, η ΕΛΜΕ διατυπώνει αιτήματα για το διάστημα που τα σχολεία παραμένουν κλειστά, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων της αναγκαίας προσαρμογής της διδακτέας ύλης και την επαναδιδασκαλία όσων “καλύφθηκαν” με τη μέχρι τώρα τηλεκπαίδευση, ενώ ζητάει επίσης τη διαγραφή απουσιών που σχετίζονται με την ανεπάρκεια των τεχνολογικών υποδομών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου

Το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας δεν έχει τελειωμό. Μετά το καθολικό “κρασάρισμα” της Δευτέρας, κάθε μέρα χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα, αγκομαχούν πάνω από έναν υπολογιστή ή ένα κινητό τηλέφωνο ώστε να μπορέσουν να έχουν μια στοιχειώδη επικοινωνία μεταξύ τους.

Όλη την εβδομάδα, το σύστημα πετάει μαθητές και εκπαιδευτικούς εκτός, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τον ήχο ο οποίος κόβεται διαρκώς, ενώ υπάρχουν ολόκληρα χρονικά διαστήματα (τις πρώτες ώρες την Τρίτη και την Παρασκευή, από την 4η ώρα και μετά την Πέμπτη) όπου ήταν αδύνατο να ξεκινήσαν οι τηλεδιασκέψεις.

Ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών συνεχίζει να είναι αποκλεισμένο αφού δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο αλλά ούτε και την κατάλληλη υποδομή. Να σημειώσουμε ότι ένα μεγάλο μέρος των μαθητών μας προσπαθεί να συνδεθεί μέσω κινητού τηλεφώνου με ότι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της εξ αποστάσεως επαφής.

Όλες αυτές τις ημέρες, οι υπόλοιπες υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία των σχολείων αλλά και την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση υπολειτουργούσαν.

Επιπλέον παρουσιάζονται και νέα προβλήματα. Στα διαδικτυακά τμήματα παρεισφρέουν άγνωστοι που προσποιούνται τους μαθητές, γιατί το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να διασφαλίσει την πιστοποίηση των χρηστών, βάζοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών.

Επίσης υπάρχουν καταγγελίες ότι οι μαθητές που προσπάθησαν να συνδεθούν μέσω δεδομένων από το κινητό τηλέφωνο, χρεώθηκαν τη σύνδεση.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αντί να ασχοληθεί με την επίλυση αυτών των προβλημάτων, έχει επιδοθεί σε ένα όργιο γκεμπελικής προπαγάνδας με αλλεπάλληλα ψέματα. Στην αρχή υποστήριζε ότι όλα είναι έτοιμα και μόλις κατέρρευσε την πρώτη ημέρα η πλατφόρμα έριξε τις ευθύνες αλλού.

Τις επόμενες ημέρες υποστήριζε ότι το σύστημα δουλεύει με κάποια μικροπροβλήματα, προσβάλλοντας την νοημοσύνη χιλιάδων συναδέλφων και μαθητών. Όσο για τα περιβόητα tablet και laptops από την άνοιξη ακόμα πάνε στα σχολεία…

Θα μείνουν στην ιστορία ως μνημείο “παιδαγωγικής πρωτοπόρας σκέψης” οι δηλώσεις της υπουργού ότι οι μαθητές μπορούν να παρακολουθούν το “μάθημα” από το σταθερό τους τηλέφωνο !

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση έδειξε ότι δεν είναι διατεθειμένη να δώσει ούτε ένα ευρώ για την εκπαίδευση σε συνθήκες πανδημίας.

Αυτή η πολιτική επιλογή οδήγησε στο κλείσιμο των σχολείων, συνεχίζει να αρνείται πεισματικά να πάρει μέτρα έτσι ώστε να διαμορφωθούν οι όροι να ανοίξουν και πάλι με ασφάλεια τα σχολεία, δεν εξασφαλίζει ούτε καν την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση τώρα που είναι κλειστά τα σχολεία.

Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη τόσο σε γνωστικό όσο και στο κοινωνικο – ψυχολογικό επίπεδο των παιδιών.

Η τηλεκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους δεσμούς των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία.

Απαιτούμε εδώ και τώρα η κυβέρνηση να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα που μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουμε διατυπώσει επανειλημμένα, να πάρει όλα εκείνα τα ΜΕΤΡΑ ώστε όταν ανοίξουν τα σχολεία να διασφαλιστεί η υγιεινή και η ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών.

Για το διάστημα που τα σχολεία παραμένουν κλειστά απαιτούμε
  • Μείωση – προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις. Να επαναδιδαχθεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
  • Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών εφόσον δεν εξασφαλίζονται καθολικά τα τεχνολογικά μέσα. Ειδική μέριμνα για δια ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.)
  • Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων.
  • Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών.

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

Στις 17 Νοέμβρη τιμάμε το Πολυτεχνείο δίνουμε το αγωνιστικό μας παρόν τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας!

Οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές, τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους θα φωνάζουμε δυνατά τα αντιιμπεριαλιστικά μας συνθήματα. 

Συνεχίζουμε να είμαστε μπροστάρηδες στον αγώνα για τη μόρφωση, την υγεία, τη ζωή και τη δουλειά που μας αξίζουν. Όλοι στην πανεργατική απεργία 26 Νοεμβρίου 2020!

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

X