Συμπαράταξη Πολιτών: Μεγάλα έργα σε κίνδυνο με ευθύνη Κυβέρνησης και Περιφέρειας

0

Προβληματισμό εκφράζει η Συμπαράταξη Πολιτών για την πορεία υλοποίησης των μεγάλων έργων στα νησιά του Βορείου Αιγαίου αλλά και τα εμπόδια στη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων λόγω της ανεπάρκειας πόρων.

Όπως αναφέρει σε σχετικό δελτίο τύπου, η ενημέρωση των περιφερειακών παρατάξεων από τον Αντιπεριφερειάρχη Σχεδιασμού και ΕΣΠΑ, Παναγιώτη Χριστόφα, επιβεβαίωσε την αδυναμία χρηματοδότησης των επιχειρήσεων για επενδύσεις.

Παράλληλα, μεγάλα οδικά έργα όπως η νότια παράκαμψη Μυτιλήνης, ο δρόμος Καλλονής-Πέτρας στη Λέσβο και η παράκαμψη Πυθαγορείου στη Σάμο, έχουν καθυστερήσει με ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής και δεν θα ολοκληρωθούν στο τρέχον ΕΣΠΑ λόγω ανεπάρκειας πόρων.

Ανακοίνωση Συμπαράταξης Πολιτών

Η ενημέρωση των επικεφαλής των παρατάξεων από τον Αντιπεριφεριάρχη σχεδιασμού και ΕΣΠΑ, Παναγιώτη Χριστόφα, επιβεβαίωσε όσα έχουμε ήδη επισημάνει με προηγούμενα δελτία τύπου: δεν υπάρχουν πόροι για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων στις προκηρύξεις που είχαν βγει στον αέρα, ενώ τα μεγάλα έργα που ήδη καθυστερούν θα πάνε «γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ που όμως έχει περιορισμένους πόρους.

Συγκεκριμένα, μετά την απόσυρση της προκήρυξης για τις καινοτόμες επιχειρήσεις λόγω έλλειψης πόρων (με βάση την επίσημη ανακοίνωση), άγνωστο παραμένει το μέλλον των άλλων δύο προκηρύξεων για τους ίδιους λόγους. Τα περιορισμένα χρήματα για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας που προέβλεπε το ΠΕΠ κατευθύνθηκαν στη στήριξη των επιχειρήσεων από τη πανδημία, αφού οι εθνικές πολιτικές δεν κάλυψαν παρά ελάχιστες επιχειρήσεις.

Η Κυβέρνηση, ενώ μας βομβαρδίζει για τον πακτωλό χρημάτων από το νέο ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, αρνείται να χρηματοδοτήσει τις συγκεκριμένες ανάγκες τώρα, πριν να είναι αργά για πολλές από αυτές, ειδικά όσες ξεκίνησαν να κάνουν επενδύσεις πιστεύοντας ότι είναι επιλέξιμες. Είναι γεγονός ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις των νησιών μας δεν περιλαμβάνονται στο αναπτυξιακό σχέδιο της για την επόμενη μέρα. 

Κάτι ανάλογο ισχύει για τα μεγάλα οδικά έργα όπως η νότια παράκαμψη Μυτιλήνης, ο δρόμος Καλλονής-Πέτρας, η παράκαμψη Πυθαγορείου κλπ. Εδώ το πρόβλημα είναι διπλό: τα έργα έχουν καθυστερήσει με ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής και δεν θα ολοκληρωθούν στο τρέχον ΕΣΠΑ που έτσι κι’ αλλιώς ξεμένει από πόρους.

Η λύση των «έργων-γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ, θα σκοντάψει στους περιορισμένους πόρους του ΠΕΠ για τα έργα αυτού του τύπου: ποιο έργο θα πρωτο-υλοποιηθεί από τα 28 εκ. που έχουν ήδη κατανεμηθεί και αφορούν και τα λιμενικά έργα; Εδώ η ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής είναι διπλή: δεν προχώρησε τα έργα αυτά στη τρέχουσα περίοδο και δεν διεκδίκησε τα 660 εκ που είχε υποσχεθεί η προηγούμενη κυβέρνηση για να αντιμετωπιστούν τα διαρθρωτικά προβλήματα της οικονομίας του Β. Αιγαίου.

Άλλωστε τα μόνα έργα για τα νησιά μας που ενδιαφέρουν τη σημερινή Κυβέρνηση, είναι τα κέντρα κράτησης των προσφύγων. Γι’ αυτά βρίσκει πόρους ευρωπαϊκούς και εθνικούς ώστε με απευθείας εκμαυλισμό των συνειδήσεων των δοκιμαζόμενων από τη κρίση συμπολιτών μας και των επιχειρήσεων, προσπαθεί μήνες τώρα να κάμψει την δηλωμένη αντίθεση μας σ’ αυτά τα ιδεολογικά τερατουργήματα.

Και τα λάθη συνεχίζονται αφού η Περιφερειακή Αρχή συνεχίζει να προχωρά με τα μάτια στραμμένα στο χτες χωρίς στρατηγική και προτεραιότητες στα έργα, σπαταλώντας τους περιορισμένους εθνικούς πόρους στη συλλογή ψήφων, όπως προκύπτει από τις εντάξεις νέων έργων στο ευέλικτο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με εθνικούς πόρους.

Προφανώς αυτά τα έργα δεν έρχονται σε καμία περίπτωση να προετοιμάσουν τα Σχέδια Τοπικής Δράσης για κάθε νησί ξεχωριστά που, σύμφωνα με τη νέα αρχιτεκτονική του ΠΕΠ της περιόδου 21-27, οφείλουν να είναι ολοκληρωμένα και να βάλουν τις βάσεις για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών προβλημάτων του κάθε νησιού ξεχωριστά.

Η πρωτοβουλία της Διαχειριστικής Αρχής ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι  να καθίσουν στο τραπέζι και να σχεδιάσουν από κοινού το μέλλον του κάθε νησιού ξεχωριστά, αξιοποιώντας τους πόρους όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων (ΠΕΠ, Ταμείο Ανάκαμψης, Leader, Αντώνης Τρίτσης, Πράσινο Ταμείο, Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, Interreg κλπ), χωρίς το κίνδυνο οι πόροι αυτοί να μπορούν να γίνουν βορά στα νύχια κεντρικών φορέων, δεν έχει υποστηριχθεί από τη περιφερειακή αρχή. Δεν έχει ξεκινήσει ο απαιτούμενος διάλογος σχετικά με την αναπτυξιακή πορεία του κάθε νησιού χωριστά, αφού δεν έχει αναπτυξιακό σχέδιο όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει.

Η ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΟΛΙΤΩΝ, η μόνη παράταξη που συμμετείχε στη διαβούλευση του αναπτυξιακού σχεδιασμού, στηρίξαμε αυτή τη πρωτοβουλία-πρόκληση, με στρατηγικό σχέδιο και συγκεκριμένες προτάσεις ανά νησί που στοχεύουν στην ανάδειξη των περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και παραγωγικών πόρων των νησιών βασισμένη στη παραγωγή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Με το βλέμμα στραμμένο διαρκώς στις ανάγκες των νέων ανθρώπων, των άνεργων των υποαπασχολούμενων, την αναγκαιότητα για νέες θέσεις εργασίας και εισοδήματα σε νέα αλλά και σε παραδοσιακά επαγγέλματα, για όσους  προσπαθούν να μείνουν  στα νησιά μας χωρίς να υποκύψουν στα δίχτυα της διαπλοκής, θα εξακολουθήσουμε να δίνουμε τη μάχη για το Βόρειο Αιγαίο.

 

Διαβάστε επίσης

Αντιαναπτυξιακές ενέργειες της Περιφερειακής Αρχής καταγγέλλει η Συμπαράταξη Πολιτών

Κουφέλος: Μικροπολιτικές Και Προσωπικές Φιλοδοξίες Εξυπηρετεί Ο Κ. Σπιλάνης

Σπιλάνης: Πανικόβλητη Η Περιφερειακή Αρχή, Ποινικοποιεί Τον Αντιπολιτευτικό Μας Λόγο

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

X